Komeda Powiatowa Policji w Ostrowie Wlkp. prowadzi działania o charakterze

edukacyjno- profilaktycznym, mającym na celu wzrost świadomości

i bezpieczeństwa młodych osób.

Głównym celem jest uświadomienie dzieci i młodzieży o

konsekwencjach wynikających z popełnienia zachowania niezgodnego z prawem.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowie Wielkopolskim
w nawiązaniu do Europejskiego Tygodnia Szczepień
ustanowionego w dniach od 21-27 kwietnia 2024r.

26 kwietnia 2024
 AKTUALNOŚCI
................................................................................................................................................................................

Wycieczka historyczna "Śladami II wojny światowej"

Categories: | Author: Ewa Bartczak | Posted: 2016-05-17 | Views: 828

Pięciodniowa wycieczka klasy IV B

Uczniowie klasy 4b z opiekunami w dniach od 2 do 6 maja br. uczestniczyli w pięciodniowej wycieczce. Był to wyjazd  podsumowujący projekt  „Wychowywać dla pokoju w zjednoczonej Europie. Pamięć wojny w naszym wspólnym domu.”

Drugiego maja o godzinie 8:00 z Szkoły Podstawowej nr 7 dzieci wraz z opiekunami udali się na wycieczkę historyczną "Śladami II wojny światowej", której celem było pokazanie młodzieży miejsc w Polsce, które są bardzo mocno związane z II wojną światową. Trasa wycieczki prowadziła przez Ostrów Wielkopolski- Szymbark- Westerplatte- Gdańsk- Stuthoff. Uczniowie mieli okazję poznać  miejsce w którym rozpoczęła się II woja światowa. Zobaczyli również obóz koncentracyjny oraz inne miejsca, które są związane z wolnością naszego narodu.

Pierwszego dnia po długiej podróży oraz krótkim odpoczynku poszliśmy na plażę, aby móc zobaczyć i poczuć pięknego polskiego morza. W blasku słońca zbieraliśmy muszelki, słuchaliśmy szumu wody oraz graliśmy w gry zespołowe. Kolejnego dnia udaliśmy się do Szymbarku, gdzie mieliśmy okazje odwiedzić Dom Sybiraka, Bunkier Gryfa Pomorskiego, czy też Dom stojący na głowie.

Wieczorem spędziliśmy miło czas przy ognisku smażąc kiełbaski i udaliśmy się na spacer, aby zobaczyć przepiękny zachód słońca.

W środę 04 maja wybraliśmy się na przylądek Westerplatte, gdzie 1 września 1939 roku o godzinie 4:48  rozpoczęła się II wojna światowa. Znajduje się tam cmentarz poległych w 1939 r. żołnierzy polskich, ocalała Wartownia nr 1, ruiny koszar oraz stojący na usypanym po wojnie kopcu Pomnik Obrońców Wybrzeża.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Starego Miasta w Gdańsku, gdzie w czasie II wojny światowej miała miejsce Obrona Poczty Polskiej. II wojna światowa przyczyniła się do doszczętnego zniszczenia wielu wcześniejszych budynków. Na szczęście gdańska starówka została dość szybko odbudowana i mogliśmy podziwiać urok tego historycznego miejsca. Był również czas na chwilę rozrywki w Kinie 7dmax, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć DinoSafari + 7. Była to technologiczna wycieczka po safari, która przeniosła nas w świat pełnych emocji przygód i żywych dinozaurów.

Na koniec odwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie. Zobaczyliśmy niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata, np. z Afryki, Ameryki Północnej czy północy naszego kontynentu.

Czwartego dnia zwiedzaliśmy obóz koncentracyjny Stutthof. Uczniowie poznali historię KL Stutthof wraz z przewodnikiem. Cykl zwiedzania obejmował: Bramę Śmierci; blok kwarantanny, w którym przewodnik opowie dział nam o genezie i etapach funkcjonowania obozu; blok kobiecy, gdzie zapoznani zostaliśmy z warunkami życia więźniów; komorę gazową i krematorium oraz pomnik martyrologii ofiar obozu. Popołudniu spacerowaliśmy wzdłuż ujścia Wisły oraz szerokiej plaży Morza Bałtyckiego.  Na koniec dnia bawiliśmy się wspólnie przy rytmach najnowszych hitów muzycznych.

Nieubłagalnie nadszedł czas powrotu, więc w piątek szóstego maja z opalonymi i uśmiechniętymi buziami wracaliśmy do stęsknionych rodziców.

Wychowawca klasy 4b Marta Smółka bardzo dziękuje dzieciom za nienaganne zachowanie podczas całego wyjazdu, opiekunom za pomoc w opiece i wszystkim zaangażowanym w organizację wycieczki. Szczególne podziękowania dla rodziców, dzięki którym dzieci mogły spędzić miło czas w gronie swoich kolegów.